Agentura nebo tiskárna / 17.3.2014

Agentura

Klady

  • Agentury, podle našich zkušeností, většinou spolupracují hned s několika tiskárnami najednou, budou se pro Vás tedy snažit najít tu, která má kapacitu a potřebné technické vybavení zpracovat Vaši objednávku.
  • Agentury živí grafické práce, většinou tedy disponují špičkovými grafiky.
  • Dobrá reklamní agentura nabízí služby v široké oblasti marketingu, pomůže Vám zařídit celou reklamní kampaň.

Zápory

  • Vyšší cena. Jak je uvedeno výše, agentury spolupracují s více tiskárnami najednou a často tlačí ceny velice nízko. To se však bohužel neprojeví na faktuře koncového zákazníka, protože cenu dorovnává či dokonce převyšuje zprostředkovatelský poplatek.
  • Horší kvalita tiskových služeb. Není to pravidlo, ale tlačení cen na hranici tiskařských nákladů má za následek, že se tiskne v tiskárnách disponujícími nekvalitními tiskovými stroji. Dalším problémem je komunikace grafika s tiskárnou, občas se stane, že data nejsou dobře připravena (spadávka, barevné složení…), protože grafik nemá praktické zkušenosti se samotným tiskem.

Tiskárna

Klady

  • Požadovaný výstup. Při zadávání zakázky do tiskárny je možné komunikovat přímo s grafikem a tiskařem a domluvit se, jak konkrétně má výsledný produkt vypadat. Grafici, tiskaři i knihaři znají práci toho druhého, díky čemuž je pro grafika snazší respektovat požadavky tiskaře na rozložení dokumentu, barevné složení, vhodnost papíru atp. Klient tedy jednoduše dostane to, co si objedná a vypadá to dobře.
  • Nižší cena za požadovanou kvalitu. Vynecháním agentury se cena snižuje o zprostředkovatelský poplatek. Agentury disponují samozřejmě mnohdy nižšími, smluvními cenami, podle našich zkušeností však vychází pořád levněji zadat práci přímo u vybrané tiskárny. Ideální je samozřejmě, pokud čas dovolí, provést si před zadáním malý průzkum trhu a nechat si cenu spočítat hned u několika tiskáren.

Zápory

  • Je nutné dodat vlastní nápad, případně i návrh. Zatímco dobrá reklamní agentura Vám pomůže zrealizovat celou kampaň od A až do Z, pomůže Vám Vaši myšlenku převést na papír a rozšířit ji do všech marketingových výstupů, tiskárna Vám s touto činností pomůže jen okrajově. Samozřejmě je také možné sjednat si schůzku s grafikem a nechat si vytvořit logo či grafický návrh letáku, bude se však jednat spíše o jednotlivé dokumenty než že byste společně dávali dohromady celkový jednotný vizuální styl Vaší firmy.

Při objednávání tisku je tudíž dobré postupovat jako při výběru jakýchkoliv jiných služeb. Nejprve je nutné zamyslet se nad tím, jak velký rozsah služeb chci poptat. Jestli přemýšlím o kompletní výměně vizuálního stylu firmy nebo ji chci spíše zviditelnit rozvěšením reklamních plakátů a letáky. V prvním případě se zaměřím na reklamní agentury, v tom druhém si vystačím s tiskárnou. Vždy je dobré obeslat 2 - 3 dodavatele. Při komunikaci s nimi by mě neměla zajímat pouze cena, ale také reference a přístup firmy k zákazníkovi (ochota, profesionální a slušné vystupování). Přejeme šťastnou ruku při výběru.

<< zpět na seznam

O nás   |   Novinky   |   Produkty   |   Reference   |   Kontakty
Mapa stránek
Created by Netsimple Conspiracy s.r.o.
Tvorba webových stránek
Designed by Ondřej Kotinský
Tvorba webdesignu
Reprotisk s.r.o.
M.R. Štefánika 318/1, 787 01 Šumperk